Nina Åkestam

Reklamforskare och författare
Foto: Christian Gustavsson

Nina forskar på Handelshögskolan om hur samhället påverkas av reklam. Innan hon började forska gjorde Nina en prisbelönt raketkarriär inom reklambranschen och fullkomligen älskade sitt jobb. Bland annat jobbade hon på Garbergs i Stockholm och Widen+Kennedy i New York. Men hon hade svårt att säga nej och drev sig själv över gränsen. Nina kraschade och fick lära sig att tänka om. 2013 kom boken Meningen med hela skiten ut där hon berättar om sin utbrändhet. Med två år kvar till sin disputation jobbar hon idag lika hårt och passionerat på Handels som hon gjorde i reklambranschen, dock med bättre tempo och förmågan att välja bort.

Vi pratar om just hur man kan tillåta sig att vara noggrann och passionerad i sitt yrke utan att riskera att gå in i väggen och hur man känner igen tecknen för utbrändhet. Nina berättar också om vikten av att ha en relation med sin inre 85-åring.

http://ninaakestam.se/